Holdoversigt

Aerobic Step

Aerobic Step

Tirsdag| 19.00 – 20.00
Sted | Nydam Skolen
Instruktør | Christina A. Larsen

 

Dette hold er for alle der elsker god musik, sved på panden og sjove koreografier. Vi laver sjove øvelser på stepbænken og øver gennem time nogle blokke som til sidst sættes sammen og giver en perfekt afslutning på din træning. Vil du forbrænde en masse kalorier på en sjov måde et Step det hold du skal komme og prøve.

Niveauet er altid tilpasset sådan at det bliver sjovt både for de nye og for de mere garvede.

Tilmeld

Crossgym – Bakkensbro

Crossgym – Bakkensbro

Mandag kl. 17.45-18.45.

Sted: Gymnastiksalen, Bakkensbro Skole, Ullerup

Instruktør Kari Pharao

 

CrossGym er effektiv cirkeltræning, hvor der ikke bruges mange redskaber, derimod bruger man sin egen kropsvægt. Der laves forskellige øvelser med fokus på puls, styrke og koordination. Vi arbejder med i alt 9 øvelser der bliver gentaget 3 gange hver i intervaller med 20 sek. træning og 10 sek. pause. Vi starter altid med en grundig opvarmning og laver så nogle kamplege hvor vi får pulsen op og samtidig har det sjovt. Alle kan være med på det niveau man nu er. Jeg glæder mig til at se jer.

Tilmeld

CrossGym M/K – Nydamskolen

CrossGym M/K – Nydamskolen

Både inde og ude efter vejret.

Tirsdag kl. 18.00-18.45.

Sted: Gymnastiksalen Nydamskolen, Vester Sottrup.

Instruktør Jutta Østergaard

 

Vil du have fuld effekt på kort tid?

Til CrossGym vil programmet være en grundig opvarmning af kroppen, hvor vi stille og roligt får pulsen op. Vi vil arbejde med ”kamplege”, hvor vi på en sjov måde får pulsen yderligere op. Dernæst er der 3 baser med forskelligartede øvelser, der tilgodeser, styrke, koordination, puls mm. Der er 3 baser med 3 øvelser (I øvelserne arbejdes der bl.a med håndvægte, elastikker og medicinbolde), hvor øvelserne køres 3 gange ved hvert sted. Der arbejdes 20 sek./10 sek. Pause, og til sidst udstrækning af kroppen.

Tilmeld

Damemotion

Damemotion

Mandag | 15.30- 16.30
Sted | Nydamskolen
Instruktør | Nicole Møller

Timen vil være bygget op med en grundig opvarmning- samt udstrækningsdel, så vi får kroppen startet stille og roligt op!
Der vil være forskelligartede bevægelsesmønstre samt gulvøvelser, hvor vi styrker lænd, ryg og mave.
Vi vil også løbe for at få pulsen op.

Sidst i timen er der udstrækningsøvelser.

Tilmeld

Damer – Store bolde og elastikker

Damer – Store bolde og elastikker

Torsdag | 18.30-19.30
Sted | Bakkensbro Skole
Instruktør | Anne Østergaard

Der vil i løbet af timen blive arbejdet med almindelig grundtræning.

Vi går kroppens muskler igennem, fra top til tå. Dette vil foregå på store bolde. Vi bruger håndvægte og elastikker til at styrke arm, ryg og benmuskler. Der er lagt vægt på, at alle på holdet kan deltage, at man hver især træner i eget tempo.

Har du problemer med f.eks. ryg eller andre ting vil jeg gerne vide det, så jeg kan tages hensyn til dette.

Husk at med bringe en stor bold. Elastikker og håndvægte har vi.

Tilmeld

Dansemix & Retro-aerobic / MBL

Dansemix & Retro-aerobic / MBL

Søndag kl. 11.00-12.00.

Sted: Gymnastiksalen Nydamskolen, Vester Sottrup.

Instruktør Jutta Østergaard

 

Tilmeld

Familiegymnastik 0-3 år + søskende

Familiegymnastik 0-3 år + søskende

Mandag| 16.30-17.15
Sted | Nydamskolen

Instruktør | Lotte Bohsen

Hjælpeinstruktør: Emilie Bohsen

Til Familie gymnastik har hele familie mulighed for at få rørt sig, det bliver en sæson med fuld fart for alle, børn såvel som voksne.

Vi lege sjove og spændende lege, som kan få sved på panden frem hos hele familien.
Vi skal tonse rundt på seje, udfordrende springbaner. Det bliver en time med jeres børn, hvor I vil skulle samarbejde tæt, grine og ikke mindst få rørt hele kroppen og gerne få svedt en masse (hvis ikke, har i ikke rørt jer nok.)

 

Med venlig hilsen

Lotte Bohsen

Tilmeld

Megafræs – Piger og drenge 3-6 år

Megafræs – Piger og drenge 3-6 år

Mandag | 16.45-17.45
Sted | Blans – Eckersberg Børneunivers
Instruktører | Anna Kirstine Lei & Cecilie Boysen
Hjælpeinstruktører | Johannes Lei & Anne Ravn

MegaFræs er for drenge og piger i alderen 3-6 år. Vi starter med opvarming, hvor vi stille og roligt får pulsen op. Derefter laver vi forskellige fangelege, hvor man blandt andet skal lære at arbejde sammen, efterfølgende laver vi forskellige motoriske øvelser med forskellige redskaber. vi sluttertimen af med lidt afslapningsøvlser, hvor børnene lærer at være helt stille.

Tilmeld

Pilates

Pilates

Torsdag | 19.00- 20.00
Sted | Nydamskolen
Instruktør | Elin Johannsen

Pilates lægger vægt på den korrekte kropsholdning og indlæring af kontrollen over de forskellige muskler i kroppen. Stræk og styrke er de vigtigste begreber i træningen. Stabilitet, mobilitet og fleksibilitet. Øvelserne er simple og udføres i samarbejde med åndedraget.

Al træning i Pilates har kontakt med muskulaturen omkring rygsøjlen. Holdtræning vil blive holdt på et let niveau med de bedste øvelser der kommer hele kroppen rundt.

Tilmeld

Puls & styrke

Puls & styrke

Torsdag | 18.00- 19.00
Sted | Nydamskolen
Instruktør | Christina A. Larsen

Dette er en intensiv time hvor vi kommer hele kroppen igennem. Her får vi trænet musklerne, forbedret konditionen og forbrændt en masse kalorier. Holdet er ofte bygget op af 4 sektioner: 2 pulsdele og 2 styrkedele. I alle 4 dele vil der være mulighed for at træne i eget tempo, så man altid får presset sig til det yderste, ligegyldigt niveau. Dette er en time der varierer rigtig meget i indhold, så kig forbi og se hvad jeg finder på.

 

Tilmeld

Seniorer/Damer

Seniorer/Damer

Onsdag | 10.00-11.00
Sted | Bakkensbro Gl. Skole
Instruktør | Kamma Bonefeld

Kan du lide at bevæge dig til god musik?

Vil du gerne have styrket og udstrakt alle kroppens led og muskler, med enkle lette øvelser?
Vi gør det meste i et roligt tempo, men således, at vi får varmen, øget kondien og styrket pulsen.
Der bydes på et varieret program, hvor vi f.eks. tager håndredskaber eller ribber i brug, laver små konkurrence lege, eller danser en munter dans i rundkreds sammen.
Vil du ha’ det sjovt, under uformelle former og samvær, så mød op med godt humør.

Alle kan være med, også selv om alderen har sat sit præg på kroppen.
Er der problemer med at komme til Ullerup, kan det ordnes med samkørsel, kontakt mig på tlf. 61300834.
Jeg glæder mig til at være sammen med jer.

Tilmeld

SGF minimix – 1.-3. kl. piger /drenge

SGF Minimix – 1-3 kl. Piger og Drenge

Torsdag| 15.30-16.45
Sted | Nydamskolen
Instruktører | Hanne Lindegaard
Hjælpeinstruktører | Asthrid Lind & Anne Sofie Lei

På dette hold er grundspringene i fokus. Ruller bliver efterhånden til saltoer, arme og ben strækkes i håndstand, vejrmøller og der kommer fart på med kraftspring, overslag m.m. Vi træner lidt styrke og smidighed, får sved på panden til god musik, og vi inddrager selvfølgelig stadig leg og vores gode humør! Kom og vær med, ny som øvede gymnast og få en rigtig god gymnastiktime! Vi glæder os til at starte op!!

Tilmeld

Spring 4-6 kl.

Spring 4-6 kl.

Drenge og piger

Torsdag 16.45 – 18.00|
Sted | Nydam Skolen
Instruktør | Hanne Lindegaard

Hjælpeinstruktører: Anne Sofie Lei & Katrine Jørgensen

 

Tilmeld

Spring Amok 6-12 år. Lørdag d. 2. februar 2019. Kl. 13-15

SPRING AMOK
Lørdag d. 2. februar 2019
fra kl 13.00-15.00 i Sundeved Hallen (Hal 1)

Kom til SPRING AMOK og få to timer med en masse spring på baner, trampoliner og spændende opstillinger. Vi skal “give den gas” og få sved på panden, men også hygge os i to aktive timer!!
Det er for alle drenge/piger i alderen 6-12 år der har lyst til lave spring gymnastik, du behøver ikke at gå på et spring hold, men det kan være en fordel.
Bindende tilmelding, 25 kr. pr. barn – max 60 børn. Først til mølle.

Tilmelding pr. sms med barnets navn og alder til Hanne tlf. 22 35 18 20. Betaling sker på dagen kontant eller via mobilepay på 84449.

Tilmeld

Spring/Rytme – Drenge og piger 0-3 kl.

Spring/Rytme – Drenge og piger 0-3 kl.

Mandag | 15.45-16.45
Sted | Eckersberg Børneunivers
Instruktører | Anna Kirstine Lei & Cecilie Boysen
Hjælpeinstruktør: Anne Ravn

Tilmeld

Træls træning for seje mænd

Træls træning for seje mænd

Torsdag | 20.00- 21.00
Sted | Nydamskolen
Instruktør | Svend Petersen

Her vil der arbejdes med høj puls på forskelligvis.

Vi arbejder med cirkeltræning, hvor vi bl.a skal bruge elastikker og håndvægte til go` musik.

Der lægges vægt på det sociale, hvor vi skal have det sjovt.

Tilmeld

Turbo Kids – Piger og drenge 4-6 år.

Piger og drenge 4-6 år.

Mandag 17.15 – 18.15 hos instruktør – Lotte Bohsen

Tirsdag 16.30 – 17.30 hos instruktør – Trine Holm

Sted | Nydamskolen

På dette hold vil gymnastikken være i centrum. Vi skal øve os på konkrete opgaver, som gør børnene klar til næste gymnastikhold, som er spring. Vi skal stadig lege og have det sjovt til musikken og bevægelse af kroppen bliver en vigtig del af dette hold

Tilmeld

Yoga

Yoga

Mandag kl. 19.00-20.00

Gymnastiksalen, Bakkensbro Gl. Skole, Ullerup

Instruktør Anja Døj Jensen

 

Opvarmningen vil hver gang bestå af en række gentagelser af yogaens “Solhilsnen”. Solhilsnen er en række stillinger kombineret med tempo og vejrtrækning, der udøves et antal gange for, at forberede kroppen og varme muskler, led og ligamenter op til de kommende øvelser i undervisningen. Derudover kan solhilsnen også bruges som den enkeltes måleparameter for om smidigheden bedres idet den bruges ved hver undervisningsgang. Derigennem kan den enkelte muligvis opleve, at stillinger de i de første undervisningsgange havde vanskeligt ved bliver dem lettere undervejs.

Herefter vil der laves en række yoga øvelser med fokus på forskellige kropslige elementer specielt ift. at styrke og smidiggøre ryggen. Altid med fokus på vejrtrækning undervejs. De fleste øvelser vil gå igen hver gang kun med få udskiftninger fra undervisningsgang til undervisningsgang for, at sikre at den enkelte opnår det bedste resultat med øvelserne. Formålet er ikke, at lave så mange øvelser som mulige, men at holde dem i længere tid og opnå mere smidighed og muskulær udholdenhed, styrke og energi.

Afslutningen vil altid være vejrtrækningsøvelse efterfuldt af enten en afspændings eller mindfulness øvelse for, at opnå den fulde effekt af yoga øvelserne, øge respirationsevnen samt nedsætte den enkeltes hverdagsstress og derigennem øge den enkeltes energi.

Tilmeld

  • DSC 0989.JPG-for-web-normal-l
  • DSC 0993.JPG-for-web-normal
  • DSC 0999.JPG-for-web-normal
  • DSC 1006.JPG-for-web-normal-l
  • DSC 1015.JPG-for-web-normal