HOLDOVERSIGT

Oversigt over vores hold

Crossgym – Bakkensbro

Crossgym – Bakkensbro

For at tilmelde dette hold, skal du bare tilmeld dig “Voksen – Forårsgymnastik” til 150 kr. også kan du gå på alle de voksen hold du vil.

Mandag 18.00 – 18.45
Antal: 5 gange – 09/03, 16/03, 23/03, 30/03 og 06/04.
Instruktør: Kari Pharao

CrossGym er effektiv cirkeltræning, hvor der ikke bruges mange redskaber, derimod bruger man sin egen kropsvægt. Der laves forskellige øvelser med fokus på puls, styrke og koordination. Vi arbejder med i alt 9 øvelser der bliver gentaget 3 gange hver i intervaller med 20 sek. træning og 10 sek. pause. Vi starter altid med en grundig opvarmning og laver så nogle kamplege hvor vi får pulsen op og samtidig har det sjovt. Alle kan være med på det niveau man nu er. Jeg glæder mig til at se jer.

Tilmeld

Damer – Store bolde og elastikker

Damer – Store bolde og elastikker

For at tilmelde dette hold, skal du bare tilmeld dig “Voksen – Forårsgymnastik” til 150 kr. også kan du gå på alle de voksen hold du vil.

Torsdag kl. 18.30-19.30
Gymnastiksalen, Bakkensbro Gl. Skole, Ullerup
Antal: 8 gange – 12/03, 19/03, 26/03, 02/04, 16/04, 30/04, 07.05 og 14/05
Instruktør Anja Døj Jensen

Der vil i løbet af timen blive arbejdet med almindelig grundtræning.

Vi går kroppens muskler igennem, fra top til tå. Dette vil foregå på store bolde. Vi bruger håndvægte og elastikker til at styrke arm, ryg og benmuskler. Der er lagt vægt på, at alle på holdet kan deltage, at man hver især træner i eget tempo.

Har du problemer med f.eks. ryg eller andre ting vil jeg gerne vide det, så jeg kan tages hensyn til dette.

Husk at med bringe en stor bold. Elastikker og håndvægte har vi.

Tilmeld

Dansemix & Retro-aerobic / MBL

Dansemix & Retro-aerobic / MBL

For at tilmelde dette hold, skal du bare tilmeld dig “Voksen – Forårsgymnastik” til 150 kr. også kan du gå på alle de voksen hold du vil.

Søndag 11.00 – 12.00
Sted | Nydamskolen
Instruktør: Jutta Østergaard
Antal:8 gange – 08/03, 22/03, 29/03, 05/04, 19/04, 26/04, 03/05 og 17/05

Skal du have ekstra energi?

Så kom søndag 11-12, hvor kroppen vil blive rystet og udfordret på forskelligvis. Til danse og discorytmer, vil vi starte med varme kroppen op. Jeg lægger vægt på, at vi skal have et godt grin, hvor der er plads til at alle kan være med. Vi vil arbejde med sammensætninger af øvelse/små danseseancer, hvor hjerne og kom udfordres, så vi får pulsen op og masser af sved på panden. Vi vil arbejde med elastikker, håndvægte og styrke mave, ryg og balder. Til sidst udstrækning/afslapning, og ny energi er skabt

Mvh. Jutta

Tilmeld

Gå/løbehold

Gå/løbehold

For-træning til ROYAL RUN:

Fik du ikke købt en billet til Royal run????, så har du nu muligheden ved at deltage i for- træningen uge 11-22. Der er 30 billetter-så, først til mølle…Du skal tilmeld dig vores forårsgymnastik også får du muligheden for at købe en billet til Royal run hvis du er hurtig.

Det foregår om tirsdagen kl. 19.00 på gå/løbehold.

Mød op første gang : Tirsdag den 10/3- 2020 kl. 19.00. ved gymnastiksalen på Nydamskolen i V. Sottrup (Skolevej 21).

Kontaktperson: Jutta Østergaard: Tlf: 31221001

Tilmeld

Outdoor Fitness, Bakkensbro

Outdoor crossgym,  Bakkensbro

For at tilmelde dette hold, skal du bare tilmeld dig “Voksen – Forårsgymnastik” til 150 kr. også kan du gå på alle de voksen hold du vil.

Onsdag 17.15 – 18.00
Antal: 5 gange – 11/03, 18/03, 25/03, 01/04 og 08/04.
Instruktør: Kari Pharao

 

 

Tilmeld

Puls & styrke

Puls & styrke

For at tilmelde dette hold, skal du bare tilmeld dig “Voksen – Forårsgymnastik” til 150 kr. også kan du gå på alle de voksen hold du vil.

Torsdag | 18.00- 19.00
Sted | Nydamskolen
Antal | 8 gange – 12/03, 19/03, 26/03, 02/04, 16/04, 30/04, 07/05 og 14/05
Instruktør | Jutta Østergaard

Dette er en intensiv time hvor vi kommer hele kroppen igennem. Her får vi trænet musklerne, forbedret konditionen og forbrændt en masse kalorier. Holdet er ofte bygget op af 4 sektioner: 2 pulsdele og 2 styrkedele. I alle 4 dele vil der være mulighed for at træne i eget tempo, så man altid får presset sig til det yderste, ligegyldigt niveau. Dette er en time der varierer rigtig meget i indhold, så kig forbi og se hvad jeg finder på.

 

Tilmeld

Rytme piger 6 – 10 år

Rytme piger 6 – 10 år

For at tilmelde dette hold, skal du bare tilmeld dit barn til “Børn – Forårsgymnastik” til 100 kr.

Onsdag 16.30 – 17.30
Sted | Nydamskolen
Instruktør: Emilie Bohsen og Kathrine Steg
Antal: 7 gange – 11/03, 18/03, 25/03, 01/04, 15/04, 22/04 og 29/04

Tilmeld

Stram op – Bakkensbro

“Stram op”

For at tilmelde dette hold, skal du bare tilmeld dig “Voksen – Forårsgymnastik” til 150 kr. også kan du gå på alle de voksen hold du vil.

Mandag | 17.00- 17.45
Sted |  Gymnastiksalen, Bakkensbro Skole, Ullerup
Instruktør | Kari Pharao
Antal: 5 gange – 09/03, 16/03, 23/03, 30/03 og 06/04.

Vil du gerne have strammet kroppen en lille smule op? På dette hold bruger vi lette vægte, elastikker og egen kropsvægt til en træning som sætter fokus på de store muskelgrupper som ben, baller, arme, ryg og mave. I hver uge vil der være 2 fokusområder som f.eks. baller og mave, ryg og arme eller ben og baller. Dette er ikke et hold med almindelig styrketræning. Her ligges vægt på at optimere din træning på sjove og anderledes måder samt at øge din udholdenhed.

Tilmeld

Yoga

Yoga

For at tilmelde dette hold, skal du bare tilmeld dig “Voksen – Forårsgymnastik” til 150 kr. også kan du gå på alle de voksen hold du vil.

Mandag kl. 19.00-20.00
Gymnastiksalen, Bakkensbro Gl. Skole, Ullerup
Antal: 5 gange – 09/03, 16/03, 23/03, 30/03 og 06/04
Instruktør Anja Døj Jensen

 

Opvarmningen vil hver gang bestå af en række gentagelser af yogaens “Solhilsnen”. Solhilsnen er en række stillinger kombineret med tempo og vejrtrækning, der udøves et antal gange for, at forberede kroppen og varme muskler, led og ligamenter op til de kommende øvelser i undervisningen. Derudover kan solhilsnen også bruges som den enkeltes måleparameter for om smidigheden bedres idet den bruges ved hver undervisningsgang. Derigennem kan den enkelte muligvis opleve, at stillinger de i de første undervisningsgange havde vanskeligt ved bliver dem lettere undervejs.

Herefter vil der laves en række yoga øvelser med fokus på forskellige kropslige elementer specielt ift. at styrke og smidiggøre ryggen. Altid med fokus på vejrtrækning undervejs. De fleste øvelser vil gå igen hver gang kun med få udskiftninger fra undervisningsgang til undervisningsgang for, at sikre at den enkelte opnår det bedste resultat med øvelserne. Formålet er ikke, at lave så mange øvelser som mulige, men at holde dem i længere tid og opnå mere smidighed og muskulær udholdenhed, styrke og energi.

Afslutningen vil altid være vejrtrækningsøvelse efterfuldt af enten en afspændings eller mindfulness øvelse for, at opnå den fulde effekt af yoga øvelserne, øge respirationsevnen samt nedsætte den enkeltes hverdagsstress og derigennem øge den enkeltes energi.

Tilmeld

FØLG OS PÅ FACEBOOK

KONTAKT OS

+45 31 22 10 01