HOLDOVERSIGT

Oversigt over vores hold

Bamse Gymnastik – Drenge og Piger 3-4 år Max 35 deltager

Bamse Gymnastik – Drenge og Piger 3-4 kl. Max 35 deltager

Onsdag 16.00 – 17.00

Sted: Nydam Skolen

Instruktør: Lotte Bohsen og Emilie Bohsen

Hjælpeinstruktør: Kathrine Steg, Caroline Andersen, Coco Nielsen, Jordis Paulsen og Karoline Lyck

 

På dette hold vil bamse tage os med på eventyr i den store bamsebog – Her vil vi finde sjove og spændende lege.

Børnene vil på dette hold øve grundbevægelser, som kolbøtter, balance m.m.  på nogle sjove og udfordrende redskabsbaner.

Tilmeld

Crossgym – Bakkensbro

Crossgym – Bakkensbro

Mandag kl. 18.00-18.45.

Sted: Gymnastiksalen, Bakkensbro Skole, Ullerup

Instruktør Kari Pharao

 

CrossGym er effektiv cirkeltræning, hvor der ikke bruges mange redskaber, derimod bruger man sin egen kropsvægt. Der laves forskellige øvelser med fokus på puls, styrke og koordination. Vi arbejder med i alt 9 øvelser der bliver gentaget 3 gange hver i intervaller med 20 sek. træning og 10 sek. pause. Vi starter altid med en grundig opvarmning og laver så nogle kamplege hvor vi får pulsen op og samtidig har det sjovt. Alle kan være med på det niveau man nu er. Jeg glæder mig til at se jer.

Tilmeld

CrossGym Mix / MBL

CrossGym Mix / MBL

Tirsdag kl. 18.00-18.45.

Sted: Gymnastiksalen Nydamskolen, Vester Sottrup.

Instruktør Jutta Østergaard

 

Vil du have fuld effekt på kort tid?

Til CrossGym vil programmet være en grundig opvarmning af kroppen, hvor vi stille og roligt får pulsen op. Vi vil arbejde med ”kamplege”, hvor vi på en sjov måde får pulsen yderligere op. Dernæst er der 3 baser med forskelligartede øvelser, der tilgodeser, styrke, koordination, puls mm. Der er 3 baser med 3 øvelser (I øvelserne arbejdes der bl.a med håndvægte, elastikker og medicinbolde), hvor øvelserne køres 3 gange ved hvert sted. Der arbejdes 20 sek./10 sek. Pause, og til sidst udstrækning af kroppen.

Tilmeld

Damemotion

Damemotion

Mandag | 15.15- 16.15
Sted | Nydamskolen
Instruktør | Nicole Møller

Timen vil være bygget op med en grundig opvarmning- samt udstrækningsdel, så vi får kroppen startet stille og roligt op!
Der vil være forskelligartede bevægelsesmønstre samt gulvøvelser, hvor vi styrker lænd, ryg og mave.
Vi vil også løbe for at få pulsen op.

Sidst i timen er der udstrækningsøvelser.

Tilmeld

Damer – Store bolde og elastikker

Damer – Store bolde og elastikker

Torsdag | 18.30-19.30
Sted | Bakkensbro Skole
Instruktør | Anne Østergaard

Der vil i løbet af timen blive arbejdet med almindelig grundtræning.

Vi går kroppens muskler igennem, fra top til tå. Dette vil foregå på store bolde. Vi bruger håndvægte og elastikker til at styrke arm, ryg og benmuskler. Der er lagt vægt på, at alle på holdet kan deltage, at man hver især træner i eget tempo.

Har du problemer med f.eks. ryg eller andre ting vil jeg gerne vide det, så jeg kan tages hensyn til dette.

Husk at med bringe en stor bold. Elastikker og håndvægte har vi.

Tilmeld

Dansemix & Retro-aerobic / MBL

Dansemix & Retro-aerobic / MBL

Skal du have ekstra energi?

Så kom søndag 11-12, hvor kroppen vil blive rystet og udfordret på forskelligvis. Til danse og discorytmer, vil vi starte med varme kroppen op. Jeg lægger vægt på, at vi skal have et godt grin, hvor der er plads til at alle kan være med. Vi vil arbejde med sammensætninger af øvelse/små danseseancer, hvor hjerne og kom udfordres, så vi får pulsen op og masser af sved på panden. Vi vil arbejde med elastikker, håndvægte og styrke mave, ryg og balder. Til sidst udstrækning/afslapning, og ny energi er skabt

Mvh. Jutta

Søndag kl. 11.00-12.00

Sted: Gymnastiksalen Nydamskolen, Vester Sottrup.

Instruktør Jutta Østergaard

 

Tilmeld

Familiegymnastik 0-3 år + søskende

Familiegymnastik 0-3 år + søskende

Tirsdag | 16.30-17.30
Sted | Nydamskolen

Instruktør | Trine Holm

Til Familie gymnastik har hele familien mulighed for at få rørt sig, det bliver en sæson med fuld fart for alle, børn såvel som voksne.

Vi skal lege sjove og spændende lege, som kan få sved på panden frem hos hele familien.
Vi skal tonse rundt på seje og udfordrende springbaner. Det bliver en time med jeres børn, hvor I vil skulle samarbejde tæt, grine og ikke mindst få rørt hele kroppen.

 

Tilmeld

Megafræs – Piger og drenge 3-6 år

Megafræs – Piger og drenge 3-6 år

Mandag | 17.00-18.00
Sted | Eckersberg Børneunivers
Instruktører | Helene Mulvad
Hjælpeinstruktør | Johannes Lei og  Anne Ravn

MegaFræs er for drenge og piger i alderen 3-6 år. Vi starter med opvarming, hvor vi stille og roligt får pulsen op. Derefter laver vi forskellige fangelege, hvor man blandt andet skal lære at arbejde sammen, efterfølgende laver vi forskellige motoriske øvelser med forskellige redskaber. vi sluttertimen af med lidt afslapningsøvlser, hvor børnene lærer at være helt stille.

Tilmeld

Outdoor Fitness, Bakkensbro

Outdoor crossgym,  Bakkensbro

Mandag 17.00 – 17.45

Fra uge 33-40

Instruktør: Kari Pharao

 

Dette hold er ikke en del af “Gå på alle de hold du vil”

Tilmeld

Puls & styrke

Puls & styrke

Torsdag | 18.00- 19.00
Sted | Nydamskolen
Instruktør | Jutta Østergaard

Dette er en intensiv time hvor vi kommer hele kroppen igennem. Her får vi trænet musklerne, forbedret konditionen og forbrændt en masse kalorier. Holdet er ofte bygget op af 4 sektioner: 2 pulsdele og 2 styrkedele. I alle 4 dele vil der være mulighed for at træne i eget tempo, så man altid får presset sig til det yderste, ligegyldigt niveau. Dette er en time der varierer rigtig meget i indhold, så kig forbi og se hvad jeg finder på.

 

Tilmeld

Reje Hopperne – Piger og drenge 5-6 år Max 35 deltager

Reje Hopperne – Piger og drenge 5-6 år.

Onsdag 17.00 – 18.00

Sted | Nydamskolen

Insturktør: Lotte Bohsen og Emilie Bohsen

Hjælpeinsturktør: Kathrine Steg, Caroline Andersen og Coco Nielsen

På dette hold vil vi have gymnastikken i centrum.

I den spændende reje hoppe kuffert, vil vi finde nye spændende lege og have det sjovt til musikken med masser af bevægelse i kroppen.Vi vil øve os på konkrete opgaver/teknikker på redskabsbaner, som gør børnene klar til næste gymnastikhold.

Tilmeld

SGF Minimix – Piger og Drenge 1.-3. kl.

SGF Minimix – Piger og Drenge 1.-3. kl.

Torsdag| 15.30-16.45
Sted | Nydamskolen
Instruktører | Hanne Lindegaard
Hjælpeinstruktører | Asthrid Lind, Johan Lindegaard og Maja Skydstrup Schmidt

På dette hold er grundspringene i fokus. Ruller bliver efterhånden til saltoer, arme og ben strækkes i håndstand, vejrmøller og der kommer fart på med kraftspring, overslag m.m. Vi træner lidt styrke og smidighed, får sved på panden til god musik, og vi inddrager selvfølgelig stadig leg og vores gode humør! Kom og vær med, ny som øvede gymnast og få en rigtig god gymnastiktime! Vi glæder os til at starte op!!

Tilmeld

Spring – Drenge og piger 4-6 kl.

Spring 4-6 kl.

Drenge og piger

Torsdag 16.45 – 18.00|
Sted | Nydam Skolen
Instruktør | Hanne Lindegaard

Hjælpeinstruktører  | Asthrid Lind og Lasse Skydstrup Schmidt

På dette hold er grundspringene stadig i fokus, men vi leger også med teknikken, udfordringerne og bliver bedre og mere sikker i springene, både på bane og i trampet. Der springes saltoer, hofte, araber flik-flak, kraftspring, overslag med flere og der bliver lagt mere på sværhedsgraden, når evnerne er til det. Vi træner styrke, udholdenhed og smidighed, får sved på panden til god musik, og vi indrager selvfølgelig stadig leg og vores gode humør! Kom og vær med, ny  – som øvede gymnast og få en rigtig god gymnastiktime! Vi glæder os til at starte op!!

Tilmeld

Spring/Rytme – Drenge og piger 0-3 kl.

Spring/Rytme – Drenge og piger 0-3 kl.

Mandag | 16.00-17.00
Sted | Eckersberg Børneunivers
Instruktører | Helene Mulvad
Hjælpeinstruktør | Johannes Lei og  Anne Ravn

På dette hold er grundspringene i fokus, vejrmøller, kolbøtter, salto og stå på hænder. Vi vil øve gymnasterne i at  samarbejde og der kommer fart på, så vi får sved på panden. Vi træner lidt styrke og smidighed til god musik. Der vil selvfølgelig stadig være leg og spændende springbaner. Kom og vær med, ny som øvede gymnast og få en rigtig god gymnastiktime! Vi glæder os til at starte op!!

Tilmeld

Stram op – Bakkensbro

“Stram op”

Mandag | 17.00- 17.45
Sted |  Gymnastiksalen, Bakkensbro Skole, Ullerup
Instruktør | Kari Pharao

Vil du gerne have strammet kroppen en lille smule op? På dette hold bruger vi lette vægte, elastikker og egen kropsvægt til en træning som sætter fokus på de store muskelgrupper som ben, baller, arme, ryg og mave. I hver uge vil der være 2 fokusområder som f.eks. baller og mave, ryg og arme eller ben og baller. Dette er ikke et hold med almindelig styrketræning. Her ligges vægt på at optimere din træning på sjove og anderledes måder samt at øge din udholdenhed.

Tilmeld

Træls træning for seje mænd

Træls træning for seje mænd

Torsdag | 20.00- 21.00
Sted | Nydamskolen
Instruktør | Svend Petersen

Her vil der arbejdes med høj puls på forskelligvis.

Vi arbejder med cirkeltræning, hvor vi bl.a skal bruge elastikker og håndvægte til go` musik.

Der lægges vægt på det sociale, hvor vi skal have det sjovt.

Tilmeld

Yoga

Yoga

Mandag kl. 19.00-20.00

Gymnastiksalen, Bakkensbro Gl. Skole, Ullerup

Instruktør Anja Døj Jensen

 

Opvarmningen vil hver gang bestå af en række gentagelser af yogaens “Solhilsnen”. Solhilsnen er en række stillinger kombineret med tempo og vejrtrækning, der udøves et antal gange for, at forberede kroppen og varme muskler, led og ligamenter op til de kommende øvelser i undervisningen. Derudover kan solhilsnen også bruges som den enkeltes måleparameter for om smidigheden bedres idet den bruges ved hver undervisningsgang. Derigennem kan den enkelte muligvis opleve, at stillinger de i de første undervisningsgange havde vanskeligt ved bliver dem lettere undervejs.

Herefter vil der laves en række yoga øvelser med fokus på forskellige kropslige elementer specielt ift. at styrke og smidiggøre ryggen. Altid med fokus på vejrtrækning undervejs. De fleste øvelser vil gå igen hver gang kun med få udskiftninger fra undervisningsgang til undervisningsgang for, at sikre at den enkelte opnår det bedste resultat med øvelserne. Formålet er ikke, at lave så mange øvelser som mulige, men at holde dem i længere tid og opnå mere smidighed og muskulær udholdenhed, styrke og energi.

Afslutningen vil altid være vejrtrækningsøvelse efterfuldt af enten en afspændings eller mindfulness øvelse for, at opnå den fulde effekt af yoga øvelserne, øge respirationsevnen samt nedsætte den enkeltes hverdagsstress og derigennem øge den enkeltes energi.

Tilmeld

SUNDERVED GYMNASTIKFORENING

BESØG OS

Sundeved-Hallerne

Skolevej 21 C, Vester Sottrup

6400 Sønderborg

KONTAKT OS

+45 31 22 10 01